A túlélésért küzdenek a magyar KKV-k…

A napokban megjelentek a legfrissebb KSH adatok, ez alapján májusban tovább folytatódott a társas vállakozások számának csökkenése….
Már több mint másfél éve, hónapról hónapra több vállalkozás zár be, mint amennyi vállalkozás indul.
2024 májusában 2.000 társas vállalkozást alapítottak és 3.100 vállalkozás zárt be. 

2023 januárja óta
36.200 vállalkozást alapítottak (Bt., Kft.)

és
54.300 vállakozás fejezte be a működését.

A statisztikák is teljes mértékben alátámasztják, hogy a magyar KKV-k, szó szerint az életben maradásért küzdenek. Napról napra egyre kevesebb a társas vállalkozások száma és az elmúlt másfél évet nézve átlagosan minden nap 35 vállalkozás zár be.

Ez igencsak vészjósló a jövőre vonatkozóan, főleg annak tükrében, hogy a magyar KKV szektor foglalkoztatja a magyar munkavállalók közel 70%-át. Így a jelenlegi helyzet már nem csak a vállalkozások számára kezd egyre kilátástalanabb lenni, hanem a munkavállalók részére is. Mi a PályázatNekem.hu-nál is egyre több esetben találkozunk azzal, hogy a vállalkozások statisztikai létszáma drasztikusan lecsökkent az előző évekhez mérten.

De mi ennek az oka?

Csökkennek a vállakozások árbevételei, a működési költségek folyamatosan növekednek, a profit pedig már egyenlő a nullával. Egy idő után a vállakozások eljutnak arra a szintre, hogy drasztikus költségcsökkentést hajtanak végre. 

1. leállítják, felfüggesztik vagy halasztják a fejlesztéseiket (felújításokat, eszközbeszerzéseket)

2. csökkentik a marketing költségeket…

3. ezek után pedig következik a létszámleépítés 

Forrás: KSH

Elsőre ezek tűnhetnek a leglogikusabb lépéseknek.
Viszont megnézve az elmúlt időszak hasonlóan válságos időszakait
, azt fogjuk tapasztalni, hogy azok a vállalkozások tudtak túlélni és kiemelkedő eredményeket elérni, akik ebben az időszakban új ötleteket és stratégiákat dolgoztak ki és folyamatosan fejlesztették a vállalkozásukat.

Nézzünk néhány példát:
Amazon (online webshop) – a 2008-as világvállság alatt 29%-os bevételnövekedést ért el.
Vinted (online piactér applikáció) – 2008-as világválság alatt indult el és mára több mint 30 országban van jelen.
NETFLIX (DVD-kölcsönzésről áttért a streaming szolgáltatás) – a COVID alatt 24%-os bevételnövekedést ért el.
Foodora (ételkiszállítás) – COVID alatt 95%-os növekedést ért el az előző évhez képest.
ZOOM (online videó konferencia szolgáltató) – a COVID alatt több mint 300%-os növekedést ért el.
– Tesla (elektromos autó gyártó) – a COVID alatt 28%-os bevételnövekedést ért el.

 

DE MI A KÖZÖS BENNÜK?

 A válság ideje alatti folyamatos fejlődés!

Mindegyik cég megvizsgálta, hogy miként tudja saját malmára hajtani a kedvezőtlen piaci körülményeket. Új működési és termelési stratégiát alkottak meg és fejlesztették a szolgáltatásukat vagy terméküket. Illetve ezeket folyamatosan reklámozták, hogy minél több emberhez jussanak el. 

Hogy működött-e a stratégiájuk?

Ez nem is kérdés, hiszen a legtöbbjük termékeit vagy szolgáltatásait nap mint nap használjuk.  

De nem az a lényeg, hogy mindenkinek Elon Musk-nak kell lennie!

Hanem az, hogy az ilyen nehéz időszakban, mint amiben most vannak a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások, fent kell tartani a folyamatos marketing tevékenységet és folyamatosan fejleszteni kell a vállalkozás szolgáltatásait.

Mert amíg a konkurencia vegetál addig, akik mernek cselekedni, azok piaci előnyre tudnak szert tenni. Szerencsére ehhez egyre több vissza nem térítendő támogatás érhető el, amelyeket a vállalkozások felhasználhatnak innovációs projektek finanszírozására, technológiai fejlesztésekre vagy akár új piacok meghódítására.

 

Fontos azonban megjegyezni, hogy nem minden támogatás megfelelő minden vállalkozás számára.

A pályázati világ jelentős átalakuláson ment keresztül és a sikeres pályázás kulcsa ma már nem csupán a jól megírt pályázat, hanem a megfelelő pályázat kiválasztása és a precíz előkészületek.

 

A pályázati siker titka: A tervezés és az alapozás

A sikeres pályázás olyan, mint egy ház építése: a tervezés és az alapozás az első lépés. A vállalkozásoknak pontosan tudniuk kell, milyen célokat szeretnének elérni a támogatás segítségével, és ennek megfelelően kell kiválasztaniuk a pályázatot. Az előkészületek magukban foglalják a megfelelő pénzügyi tervezést, a projekt részletes kidolgozását és a szükséges erőforrások biztosítását. Az alapos előkészítés növeli a sikeres pályázás esélyeit és biztosítja, hogy a támogatás valóban hozzájáruljon a vállalkozás fejlődéséhez.

Összegzés:

A vállalkozásoknak a jelenlegi gazdasági környezetben különös figyelmet kell fordítaniuk marketingtevékenységükre és folyamatos fejlesztésükre. Az új piaci lehetőségek kihasználása és a vissza nem térítendő támogatások okos felhasználása kulcsfontosságú a fennmaradás és a növekedés szempontjából. A pályázati sikerhez szükséges a megfelelő támogatás kiválasztása és a precíz előkészületek, amelyek biztosítják, hogy a támogatás valóban értéket teremtsen a vállalkozás számára. Az előrelátó tervezés és az alapozás elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Egy változó és bizonytalan világban a marketing és a fejlesztés az a két pillér, amelyre a vállalkozásoknak építeniük kell, hogy versenyképesek maradjanak és sikeresen navigáljanak a jövő kihívásai között.

 

 

A PályázatNekem.hu BASIC szolgáltatásaival,
megteheted az első lépést,

hogy a vállalkozásodat fejleszteni tudd a ilyen nehéz időszakokban is. 

 

További információk érdekében, kérd munkatársunk visszahívását! 

 
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com